Werk je in de retail? En wil je dat de omzet van jouw webshop de hoogte inschiet? Dan moet je mensen naar jouw website lokken én ervoor zorgen dat ze er iets kopen. Dat laatste wordt in de marketingwereld conversie genoemd.
Verhoog je als retailer de conversie van jouw webshop? Dan wil dat zeggen dat méér websitebezoekers iets kopen.
Hoe je daarvoor zorgt? Bijvoorbeeld door handig gebruik te maken van conversietools. In deze blog lichten we er drie uit.
A/B-Testing
Bij A/B-testing probeer je verschillende versies uit van een webpagina. Zo ontdek je welke voor de meeste omzet zorgt.
Een voorbeeld. Op een productpagina toon je aan sommige bezoekers een grote foto met een button. Andere bezoekers krijgen een foto, button én enkele producteigenschappen te zien. Wat blijkt? De versie zonder eigenschappen zorgt voor meer omzet.
Software nodig voor A/B-testing? Check Google Analytics of Optimizely.
Feedback
Feedback van webshopbezoekers is goud waard. Zo ontdek je welke hindernissen iemand ervaart, zoals lange laadtijden of een button die niet werkt. En strijk je het pad naar de aankoop glad.
Enkele handige feedbackprogramma’s: Usabilla, Hotjar en Mopinion.
E-mails over winkelmandjes
Bij veel webshops ronden bezoekers hun bestelling niet af. Ze plaatsen producten in hun winkelmandje, maar raken afgeleid of hebben op dat moment te weinig tijd.
Stuur je hen een e-mail met een link naar hun gevulde winkelmandje? Dan creëer je voor jouw bedrijf een nieuwe kans om je product te verkopen. En dat loont: onderzoek toont aan dat zulke e-mails in 30 procent van de gevallen tot een verkoop leiden.
Een torenhoge conversie als retailer
Heb je vragen over conversie in de retail? Of zoek je een conversiespecialist die jouw omzet helpt te verhogen? Schakel BATMAN in.