Website
optimalisatie

Een fijne website-ervaring is superbelangrijk om bezoekers te houden en meer klanten binnen te halen. Dat betekent gewoon dat mensen makkelijk vinden wat ze zoeken en zich niet gefrustreerd voelen. En natuurlijk wil je ook goed gevonden worden door zoekmachines zoals Google, zodat je meer klanten kunt bereiken en meer verkoopt. We snappen dat dat allemaal best overweldigend kan zijn. Gelukkig zijn wij er als jouw webhelden om je daarbij te helpen.
UI/UX analyse

UI/UX-optimalisaties

Als jouw website niet eenvoudig of gebruiksvriendelijk is, kan de bezoeker afhaken en deze verlaten. Het is daarom belangrijk om de weg die de bezoeker moet afleggen zo eenvoudig mogelijk te maken.

Aan de slag met een UX-audit, maar wat is dat nu precies?

Een UX-audit is een proces waarbij jouw website wordt geëvalueerd om te bepalen hoe goed deze presteert op het gebied van gebruikerservaring (UX).

Het doel is om inzicht te krijgen in de verbeterpunten en mogelijke drempels, zodat deze kunnen worden aangepakt om de UX te optimaliseren. Zo’n audit is noodzakelijk om te begrijpen waar gebruikers problemen ondervinden bij het navigeren door de website, hoe hun gedrag en behoeften zich ontwikkelen en om de zakelijke prestaties te verbeteren. Het uitvoeren van een UX-audit levert directe voordelen op, zoals hogere retentie en een hogere conversieratio.

Een UX-audit lost niet onmiddellijk alle problemen op, maar biedt inzicht in de verbeterpunten van een website, met als doel om de ervaring voor de eindgebruiker te verbeteren.

Tip! De gebruikerservaring is ook van invloed op Search Engine Optimization (SEO). Als de gebruikerservaring goed is, blijft een bezoeker langer op de website, wat kan leiden tot een hogere SEO-score.

SEO-optimalisaties

Als jouw website niet voldoet aan de juiste SEO-richtlijen, kan dit zware gevolgen hebben op de vindbaardheid. Het is daarom belangrijk om deze zo goed mogelijk te optimaliseren.

Aan de slag met een SEO-analyse, maar wat is dat nu precies?

Een SEO-analyse is een proces waarbij jouw website wordt geëvalueerd om te bepalen hoe goed deze presteert op het gebied van vindbaarheid bij zoekmachines zoals Google (Search Engine Optimalisation).

Het doel is om inzicht te krijgen in de SEO-verbeterpunten van je website zodat deze kunnen worden aangepakt om vervolgens de SEO te kunnen optimaliseren. Dit kunnen bijvoorbeeld teksten zijn op je pagina of meta-data.

Uiteraard lost een SEO-analyse niet onmiddellijk alle problemen op, maar biedt inzicht in de verbeterpunten van een website, met als doel om jouw website zichtbaar mogelijk te maken.

SEO analyse