SEO IN 2020: AUTORITEIT EN CONTENT​

Google is heer en meester in Zoekmachineland. Wil je meer (potentiële) klanten bereiken en hoger scoren in Google? Deel dan relevante kennis op jouw website en vul je blog met tips en tricks. Zo overtuig je Google én jouw lezers dat je de expert in jouw vakgebied bent.

Meer autoriteit? Focus op de content van jouw website​

Allemaal goed en wel, denk je nu misschien. Maar hoe weet ik welke kennis relevant is? Eenvoudig: leg je oor te luisteren bij jouw klanten en focus op vaak terugkomende vragen. Of raadpleeg trefwoordentools zoals AnswerThePublic of QuestionDB. Je geeft een trefwoord in en de website genereert tientallen relevante consumentenvragen. Zo weet je meteen naar welke content jouw potentiële klant zoekt.

Beantwoord populaire vragen op een landingspagina of in een blogartikel:

Backlinks: Googles gouden schatkamer​

Bulkt jouw website van de steengoede content? Dan trek je ongetwijfeld de aandacht van andere bedrijven en organisaties die zich met dezelfde materie bezighouden. En is de kans groot dat zij op hun website naar een van jouw pagina’s linken. Tijd voor een vreugdedansje, want dit is voor Google het zuiverste bewijs dat je echt wel een autoriteit bent.

Zijn backlinks manipuleerbaar? Ja en neen. Ja, je kan backlinks kopen. Maar wij raden het absoluut af. Het kost je geld, werkt niet, maar vooral: het zondigt tegen de Google-bijbel. Als Google dát opmerkt, straft hij je genadeloos af.

Wat is dan wel een goed idee? Bouw je netwerk uit. Zoek bedrijven en organisaties die hetzelfde doelpubliek aanspreken en link naar elkaars website. Of deel jouw expertise in een gastblog. Zo profileer je u als dé autoriteit in jouw vakgebied.

Vragen over SEO en content?

Of zoek je een contentmanager die jouw website, blog en/of e-shop in goede banen leidt? De superhelden van BATMAN staan klaar om je uit de nood te helpen.