HOE ONLINE MARKETING JOUW NAAMSBEKENDHEID KAN VERHOGEN IN 2021

We zijn het er over eens. In een goede marketingstrategie en voor vlotte klantenrelaties is digitaal communiceren onmisbaar. Maar wat nog belangrijker wordt, is om dit met een persoonlijke ondertoon te combineren. Enkel zo behaal je zowel offline als online succes met jouw bedrijf.

Het creëren van naamsbekendheid​

Online schreeuwt iedereen om dezelfde aandacht. Je moet je dus kunnen onderscheiden. Doe dit niet enkel via branding, maar ook via communicatie. Om je klantenbestand te vergroten, moet je jouw klanten correct aanspreken. Maar ook het verschil kennen tussen Kijkers (social media scrollers) en Kopers (zoekmachine scrollers en dus actief op zoek naar iets). Kijkers kunnen toekomstige kopers worden.

Daarnaast, is er het verschil tussen Branding vs. ActivationBranding betekent dat je jouw merk in de kijker gaat zetten bij het grote publiek door middel van social media en advertising. Eenmaal dat je potentiële klanten jouw website bezocht of jouw social media pagina geliket hebben, ga je over tot Activation. Dit houdt in dat je de personen die jouw merk kennen of jouw webshop bezocht hebben, gaat overhalen om te kopen.

Enkele tips om jouw bedrijf online in de kijker te zetten:

  • Zet zeker in op social media en advertising. Want enkel een website en/of webshop hebben is niet meer voldoende.
  • Afhankelijk zijn van één social media kanaal maakt je kwetsbaar. Gebruik dus een goede mix van platformen. Kijk op welk platform je doelgroep actief is en waar je een één op één relatie kan opbouwen met je klant.
  • Leg focus op de lokale omgeving als je wilt adverteren of nieuwe klanten wilt aantrekken via social media. Zo kan je je richten op jouw doelgroep met een beperkt budget. Begin klein, groeien kan nog altijd.

Klantenrelaties opbouwen en versterken​

Nadat je online bekendheid hebt opgebouwd, ga je een band creëren met jouw doelgroep. Goede klantencommunicatie is noodzakelijk. Gebruik daarom content marketing om je merk verder op te bouwen, vertrouwen te winnen en klantenrelaties te versterken. Hier zijn enkele tips voor een goede klantencommunicatie:

  • Hergebruik content, maar pas het aan naar het correcte platform. Zo spreek je de juiste doelgroep op het juiste platform aan.
  • Post regelmatig. Als middelgrote onderneming kan je dagelijks posten. Ben je een kleine onderneming? Dan zijn twee posts in de week goed om mee te starten.
  • Speel snel op de bal met ‘content’. Kijk naar feestdagen, wat speelt er in de actualiteit, veelgestelde vragen, etc.
  • Wees interactief met jouw volgers en klanten. Betrek ze bij het merk.
    Inspireer bezoekers met je content. Vraag je af wat de behoeftes zijn van je doelgroep en welke extra waarde je kan geven aan hun leven. Zorg ervoor dat jij dé referentie wordt van jouw klanten op het vlak van je niche.

Als bedrijf jouw online stempel drukken en klanten aantrekken.​

Zit je al op social media, maar stromen de likes en comments niet binnen? Wil je graag weten hoe je jouw doelgroep het beste kan bereiken? Trek dan aan onze superhelden hun cape en wij helpen je graag uit de nood.

(Bron: https://webinars.startenmetonlineverkopen.be/nl/home)