Hoe online marketing uw naamsbekendheid kan verhogen in 2021

Hoe online marketing uw naamsbekendheid kan verhogen in 2021

We zijn het er over eens. In een goede marketingstrategie en voor vlotte klantenrelaties is digitaal communiceren onmisbaar. Maar wat nog belangrijker wordt, is om dit met een persoonlijke ondertoon te combineren. Enkel zo behaalt u zowel offline als online succes met uw bedrijf.

Het creëren van naamsbekendheid

Online schreeuwt iedereen om dezelfde aandacht. U moet zich dus kunnen onderscheiden. Doe dit niet enkel via branding, maar ook via communicatie. Om uw klantenbestand te vergroten, moet u uw klanten correct aanspreken. Maar ook het verschil kennen tussen Kijkers (social media scrollers) en Kopers (zoekmachine scrollers en dus actief op zoek naar iets). Kijkers kunnen toekomstige kopers worden.

Daarnaast, is er het verschil tussen Branding vs. Activation. Branding betekent dat u uw merk in de kijker gaat zetten bij het grote publiek door middel van social media en advertising. Eenmaal dat uw potentiële klanten uw website bezocht of uw social media pagina geliket hebben, gaat u over tot Activation. Dit houdt in dat u de personen die uw merk kennen of uw webshop bezocht hebben, gaat overhalen om te kopen.

Enkele tips om uw bedrijf online in de kijker te zetten:

  • Zet zeker in op social media en advertising. Want enkel een website en/of webshop hebben is niet meer voldoende.
  • Afhankelijk zijn van één social media kanaal maakt u kwetsbaar. Gebruik dus een goede mix van platformen. Kijk op welk platform uw doelgroep actief is en waar u een één op één relatie kan opbouwen met uw klant.
  • Leg focus op de lokale omgeving als u wilt adverteren of nieuwe klanten wilt aantrekken via social media. Zo kan u zich richten op uw doelgroep met een beperkt budget. Begin klein, groeien kan nog altijd.

Klantenrelaties opbouwen en versterken

Nadat u online bekendheid hebt opgebouwd, gaat u een band creëren met uw doelgroep. Goede klantencommunicatie is noodzakelijk. Gebruik daarom content marketing om uw merk verder op te bouwen, vertrouwen te winnen en klantenrelaties te versterken. Hier zijn enkele tips voor een goede klantencommunicatie:

  • Hergebruik content, maar pas het aan naar het correcte platform. Zo spreekt u de juiste doelgroep op het juiste platform aan.
  • Post regelmatig. Als middelgrote onderneming kunt u dagelijks posten. Bent u een kleine onderneming? Dan zijn twee posts in de week goed om mee te starten.
  • Speel snel op de bal met ‘content’. Kijk naar feestdagen, wat speelt er in de actualiteit, veelgestelde vragen, etc.
  • Wees interactief met uw volgers en klanten. Betrek ze bij het merk.

Inspireer bezoekers met uw content. Vraag u af wat de behoeftes zijn van uw doelgroep en welke extra waarde u kunt geven aan hun leven. Zorg ervoor dat u dé referentie wordt van uw klanten op het vlak van uw niche.

Als bedrijf uw online stempel drukken en klanten aantrekken.

Zit u al op social media, maar stromen de likes en comments niet binnen? Wilt u graag weten hoe u uw doelgroep het beste kan bereiken? Trek dan aan onze superhelden hun cape en zij helpen u graag uit de nood.

Bronnen: webinars startenmetonlineverkopen

Contact

Adres:

Gijmelsesteenweg 81, 3200 Aarschot

Telefoon:

+32 474 67 83 68