Feestdagen op je Google bedrijfsprofiel

Feestdagen op je Google bedrijfsprofiel

Stel je de volgende situatie voor: het is een zonnige feestdag dus je hoeft niet te werken, za-lig! Je denkt bij jezelf “Dit is de ideale dag om even naar het tuincentrum verderop te rijden!”. Natuurlijk wel even de openingsuren checken op Google, want het is per slot van rekening een feestdag vandaag. “Ooh, ze zijn geopend, I-DE-AAL!”. Je trommelt het hele gezin op en zoonlief ziet het al volledig zitten om nadien in het aansluitende restaurant een pannenkoek te eten. Vol enthousiasme rijden jullie de parking op. “Hmmm, hier staan wel verdacht weinig auto’s op de parking”. En ja hoor, niet veel later staan jullie met het voltallige gezin voor een gesloten deur. Vervelend hè?!

Het belang van actuele openingstijden

Zoals jullie wellicht al weten, is het belangrijk om je Google Bedrijfsprofiel volledig in te vullen. Sterker nog, het is even belangrijk om je Google Bedrijfsprofiel up to date te houden. Uit eigen ervaring merken we namelijk geregeld dat bedrijven hun openingsuren naar aanleiding van feestdagen niet aanpassen. Klanten checken vaak op voorhand de openingstijden van zaken/bedrijven op een feestdag, nét omdat deze dan wel eens zouden kunnen afwijken van de gewoonlijke openingstijden. Wanneer ze dan alsnog voor een gesloten deur staan, leidt dit tot gefrustreerde klanten & gemiste kansen. Dit kan een negatieve invloed hebben op de reputatie van je bedrijf wat zelfs kan leiden tot een negatieve review… Door je aangepaste uren te vermelden, vergroot je de kans dat klanten jouw bedrijf vinden en voor jou kiezen. Je vergroot dus de kans dat je klanten aantrekt die anders misschien bij concurrenten zouden gaan kijken.

Bovendien geeft Google voorrang aan bedrijven met volledige en nauwkeurige bedrijfsprofielen. Bedrijven die hun Google Bedrijfsprofiel regelmatig bijwerken, kunnen mogelijk beter presteren in lokale zoekresultaten (SEO)Door je afwijkende openingsuren bij te werken, laat je Google zien dat je bedrijf actief is, wat kan bijdragen aan betere zichtbaarheid. Daarnaast vertrouwen klanten op de informatie die ze online vinden. Als ze zien dat je je openingstijden hebt bijgewerkt, schept dat vertrouwen en laat het zien dat je aandacht besteedt aan je klantendienst.

Door nauwkeurige informatie online aan te bieden, vermijd je onnodige telefoontjes en vragen over je openingstijden. Dit bespaart tijd en zorgt voor een soepelere bedrijfsvoering. Door je feestdaguren van tevoren te plannen en aan te passen, kun je beter inspelen op personeelsbehoeften en de voorraad beheren. Je weet wanneer je drukke momenten kunt verwachten en kunt hierop anticiperen.

Samenvatting

Door, naar aanleiding van feestdagen, je afwijkende openingstijden aan te passen, doe je meer dan alleen je online aanwezigheid verbeteren. Je investeert in klanttevredenheid, operationele efficiëntie, marketingmogelijkheden en je algehele bedrijfsreputatie. Dit alles draagt bij aan het succes van je bedrijf op de lange termijn.

Wil jij je klantenservice verbeteren door een kleine extra inspanning te doen? Zorg er dan voor dat je je openingstijden bij elke feestdag up to date houdt. Google heeft er bovendien voor gezorgd dat je het aanpassen van openingstijden op voorhand kan plannen zodat je er niet steeds aan hoeft te denken wanneer een feestdag nadert. Geen excuses meer dus! 😉 

Wil je graag je openingsuren bijwerken, maar heb je hierbij hulp nodig? Aarzel dan niet om ons te contacteren.