4 IDEEËN OM JOUW EINDEJAARSVERKOOP TE DOEN STIJGEN

Het is nooit te vroeg om te beginnen met het bedenken van marketingideeën voor de feestdagen. Als we de verschillende vakantieperiodes vergelijken, wordt in november en december de hoogste verkoop gemeten. Laat dit je motiveren om na te denken over marketingideeën voor Kerstmis. Wij hebben 4 ideeën op een rijtje gezet die je kan gebruiken om je marketing omtrent de eindejaarsperiode op te leuken.

1. Bied eindejaarskortingen aan

Je hele winkel afprijzen is eenvoudig, maar je zou meer kunnen verliezen dan winnen als je te veel weggeeft. Geef in plaats daarvan korting op je topproducten en promoot aanvullende producten die hiermee samengaan en niet afgeprijsd zijn.

2. Benut de kracht van een ‘flash sale’.

Gebruik verhalen op sociale media voor promotiedoeleinden. Overweeg ‘flash sales’ als een alternatief voor een korting die het hele seizoen geldig is, of als een extra stimulans om klanten te helpen lokaal te kopen, in de winkel of online.

‘Flash sale’ uitgelegd: een flash sale is een korting of promotie die gedurende een beperkte periode wordt aangeboden. Het stelt handelaars in staat een groot aantal producten tegen een grote korting te verkopen.

Promoot je dagaanbiedingen van tevoren, en overweeg thema’s om het aantrekkelijk te maken om meer dan eens terug te komen.

3. Verkoop gebundelde geschenken

Verhoog impulsaankopen bij de kassa met eenvoudige gebundelde geschenken die worden tentoon gesteld. Verleid hen door de verschillende geschenken af te stemmen op verschillende groepen en ze te labelen: kleinigheidjes voor de foodie, geschenken voor dierenliefhebbers en dergelijke.

Voor een maximaal effect bundel je één of twee van je best verkopende producten met een voorraad die buiten het seizoen valt of een lage turnover rate heeft. De topproducten zullen de consumenten verleiden, en je zal voorraad die anders niet verkoopt, nu toch kwijt geraken.

4. Maak je winkel fotowaardig

Gebruik je etalagevaardigheden om jouw winkel op te laten vallen. Bezoekers die stoppen voor een foto te maken en deze online posten, maken gratis reclame voor jou!

In the spirit of Christmas, everybody gets a gift.

(Bron: https://www.lightspeedhq.com/blog/holiday-marketing-ideas/)