3 TOOLS OM UW ONLINECONVERSIE ALS RETAILER TE VERHOGEN​

Werkt u in de retail? En wilt u dat de omzet van uw webshop de hoogte inschiet? Dan moet u mensen naar uw website lokken én ervoor zorgen dat ze er iets kopen. Dat laatste wordt in de marketingwereld conversie genoemd.

Verhoogt u als retailer de conversie van uw webshop? Dan wil dat zeggen dat méér websitebezoekers iets kopen.

Hoe u daarvoor zorgt? Bijvoorbeeld door handig gebruik te maken van conversietools. In deze blog lichten we er drie uit.

A/B-Testing​

Bij A/B-testing probeert u verschillende versies uit van een webpagina. Zo ontdekt u welke voor de meeste omzet zorgt.

Een voorbeeld. Op een productpagina toont u aan sommige bezoekers een grote foto met een button. Andere bezoekers krijgen een foto, button én enkele producteigenschappen te zien. Wat blijkt? De versie zonder eigenschappen zorgt voor meer omzet.

Software nodig voor A/B-testing? Check Google Analytics of Optimizely.

Feedback​

Feedback van webshopbezoekers is goud waard. Zo ontdekt u welke hindernissen iemand ervaart, zoals lange laadtijden of een button die niet werkt. En strijkt u het pad naar de aankoop glad.

Enkele handige feedbackprogramma’s: Usabilla, Hotjar en Mopinion.

E-mails over winkelmandjes​

Bij veel webshops ronden bezoekers hun bestelling niet af. Ze plaatsen producten in hun winkelmandje, maar raken afgeleid of hebben op dat moment te weinig tijd.

Stuurt u hen een e-mail met een link naar hun gevulde winkelmandje? Dan creëert u voor uw bedrijf een nieuwe kans om uw product te verkopen. En dat loont: onderzoek toont aan dat zulke e-mails in 30 procent van de gevallen tot een verkoop leiden.

 

Een torenhoge conversie als retailer

Hebt u vragen over conversie in de retail? Of zoekt u een conversiespecialist die uw omzet helpt te verhogen? Schakel BATMAN in.