SEO IN 2020: AUTORITEIT EN CONTENT​

Google is heer en meester in Zoekmachineland. Wilt u meer (potentiële) klanten bereiken en hoger scoren in Google? Deel dan relevante kennis op uw website en vul uw blog met tips en tricks. Zo overtuigt u Google én uw lezers dat u de expert in uw vakgebied bent.

Meer autoriteit? Focus op de content van uw website​

Allemaal goed en wel, denkt u nu misschien. Maar hoe weet ik welke kennis relevant is? Eenvoudig: leg uw oor te luisteren bij uw klanten en focus op vaak terugkomende vragen. Of raadpleeg trefwoordentools zoals AnswerThePublic of QuestionDB. U geeft een trefwoord in en de website genereert tientallen relevante consumentenvragen. Zo weet u meteen naar welke content uw potentiële klant zoekt.

Beantwoord populaire vragen op een landingspagina of in een blogartikel:

Backlinks: Googles gouden schatkamer​

Bulkt uw website van de steengoede content? Dan trekt u ongetwijfeld de aandacht van andere bedrijven en organisaties die zich met dezelfde materie bezighouden. En is de kans groot dat zij op hun website naar een van uw pagina’s linken. Tijd voor een vreugdedansje, want dit is voor Google het zuiverste bewijs dat u echt wel een autoriteit bent.

Zijn backlinks manipuleerbaar? Ja en neen. Ja, u kunt backlinks kopen. Maar wij raden het absoluut af. Het kost u geld, werkt niet, maar vooral: het zondigt tegen de Google-bijbel. Als Google dát opmerkt, straft hij u genadeloos af.

Wat is dan wel een goed idee? Bouw uw netwerk uit. Zoek bedrijven en organisaties die hetzelfde doelpubliek aanspreken en link naar elkaars website. Of deel uw expertise in een gastblog. Zo profileert u zich als dé autoriteit in uw vakgebied.

Vragen over SEO en content? Of zoekt u een contentmanager die uw website, blog en/of e-shop in goede banen leidt? De superhelden van BATMAN staan klaar om u uit de nood te helpen.